Sport

Klopp hantar mesej ‘kekal tenang’ kepada bintang Liverpool menjelang ketibaan Anfield Cody Gakpo pada Tahun Baharu

Penyokong Liverpool terkejut sama seperti ramai peminat Manchester United melihat Cody Gakpo telah bersetuju dengan perjanjian untuk berpindah ke Merseyside tetapi seorang lelaki yang mungkin tidak begitu gembira seperti penyokongnya – ialah Darwin Nunez.

Pemain Uruguay itu telah menarik perhatian ramai penyokong setia Anfield tetapi telah menamatkan banyak ejekan dari mereka yang jauh dan ramai daripada pemerhati ini mungkin menganggap bahawa menandatangani pemain antarabangsa Belanda itu boleh menamatkan zaman bekas penyerang Benfica itu dalam kesebelasan utama.

Pasti menyedari perjanjian yang telah dipersetujui dengan PSV, Jurgen Klopp seolah-olah menghantar mesej yang sangat disengajakan kepada penyerang wang besarnya dalam sidang akhbar Boxing Daynya (seperti yang disampaikan di laman web rasmi kelab) dan pemain berusia 55 tahun itu berkata : “Dia tidak dapat dihalang apabila kami mengekalkan bola dan menghantarnya pada saat yang tepat, tidak ada pemain pertahanan yang benar-benar boleh mengejar dari segi kelajuan.

“Saya tahu semua cerita di sekeliling dan semuanya baik-baik saja tetapi kami benar-benar tenang, semuanya akan baik-baik saja. Dia bermain permainan yang luar biasa dan kami menang 3-1 dan itu sahaja yang penting.

Jurgen Klopp telah menghantar mesej yang jelas kepada Darwin Nunez

“Saya tidak terlibat dalam perniagaan sejak semalam dan saya mempunyai beberapa penyerang. Saya tahu pemarkahan pada permulaan sebenarnya tidak penting. Terdapat banyak perkara lain yang jauh lebih penting. Anda hanya perlu bertenang.”

Nampaknya sebaik sahaja pemain berusia 23 tahun itu menambah lebih tenang dalam permainannya, dia akan menjadi ancaman gol yang nyata tetapi nampaknya masih belum terfikir untuk memberinya sedikit masa daripada tumpuan setakat ini.

Memandangkan kebimbangan kecederaan semasa dengan Luis Diaz, Diogo Jota dan Bobby Firmino, pemain Jerman itu mungkin akan menggunakan pembelian musim panasnya bersama Mo Salah dan penyerang baharu dari Eredivisie untuk masa depan jangka pendek.

Kemudian terpulang kepada pemain untuk membuktikan siapa yang layak menjadi permulaan untuk The Reds sepenuh masa, sambil mereka cuba mengejar mereka yang berada di tangga teratas.

“Ke bulan dan kembali!” – Apa yang dikatakan oleh Virgil van Dijk tentang Cody Gakpo

Cody Gakpo dari Belanda, Virgil van Dijk dari Belanda meraikan kemenangan 1-0 semasa perlawanan kumpulan A Piala Dunia FIFA Qatar 2022 antara Belanda dan Qatar di Stadium Al Bayt pada 29 November 2022 di Al Khor, Qatar.  ANP MAURICE VAN STONE Kredit: Berita Langsung ANP/Alamy

PSV Eindhoven telah mengesahkan keluarnya penyerang bintang Cody Gakpo ke Liverpool dan komen terbaru Virgil van Dijk mencadangkan The Reds menandatangani permata.

Tidak lama kemudian habuk diselesaikan selepas kemenangan 3-1 di Aston Villa pada Boxing Day, berita perpindahan besar muncul entah dari mana.

Dalam tempoh kira-kira sejam, Liverpool berubah daripada dikaitkan dengan perpindahan untuk Gakpo kepada potensi perjanjian £40 juta yang disahkan oleh PSV.

Pemain berusia 23 tahun itu kelihatan seperti pemain yang sangat menarik oleh The Reds, bukan sahaja mencipta 13 gol dan 14 assist untuk PSV musim ini, tetapi juga menjaringkan tiga gol pada Piala Dunia 2022 untuk Belanda.

Kapten Gakpo di Qatar ialah Van Dijk, dan bercakap semasa kejohanan itu, legenda Liverpool itu berlirik tentang rakan sepasukan antarabangsanya.

2M13X9T Al Daayen, Qatar.  09hb Dis, 2022. AL DAAYEN - Cody Gakpo dari Belanda semasa perlawanan suku akhir Piala Dunia FIFA Qatar 2022 antara Belanda dan Argentina di Stadium Lusail pada 9 Disember 2022 di Al Daayen, Qatar.  ANP MAURICE VAN STEEN belanda keluar - belgium keluar Kredit: Berita Langsung ANP/Alamy

“Semoga Cody boleh pergi ke bulan dan kembali,” kata Van Dijk. “Dia pemain yang sangat bagus dan juga budak yang baik.

“Apa yang kita lihat dalam latihan adalah apa yang anda lihat di atas padang. Masih banyak potensi dan saya harap dia boleh terus menunjukkannya kepada kami. Kami sangat gembira dengannya.”

Sama ada Van Dijk tahu mengenai potensi perpindahan ke Liverpool untuk Gakpo pada ketika itu masih belum diketahui, tetapi adalah menggalakkan untuk mendengarnya memberikan ulasan yang begitu menggalakkan.

Juga semasa Piala Dunia, Van Dijk memberi naungan kepada potensi perpindahan rakan sekerjanya ke United, menunjukkan bahawa dia mempunyai “langkah seterusnya” yang lebih besar dalam dirinya.

Van Dijk ditanya mengenai prospek rakan sepasukannya menyertai Real Madrid atau Man United, menjawab: “Adakah Manchester United dan Real Madrid berada pada tahap yang sama pada masa ini? Tiada penghinaan, tidak sama sekali.

“Saya fikir dia pasti mempunyai langkah seterusnya dalam dirinya. Saya pasti merasakan ia boleh berlaku. Sama ada ia berlaku pada musim sejuk atau tahun depan, masa akan menentukan.

“Tetapi dia seorang budak lelaki yang hebat, bekerja keras, sangat berbakat dan pastinya ada lagi dalam dirinya.

“Kami sangat gembira dia melakukannya dengan baik dan semoga ia berterusan.”

BIRMINGHAM, ENGLAND - Isnin, 26 Disember 2022: Virgil van Dijk dari Liverpool meraikan kejayaan selepas perlawanan Liga Perdana FA antara Aston Villa FC dan Liverpool FC di Villa Park.  Liverpool menang 3-1.  (Gambar oleh David Rawcliffe/Propaganda)

Bercakap lebih baru-baru ini, betul-betul beberapa saat sebelum berita mengenai perjanjian itu terbongkar, Van Dijk pastinya tahu mengenai perpindahan itu, memberitahu pemberita selepas kemenangan di Villa bahawa dia berharap “kami boleh mengalu-alukan beberapa pemain baru di kelab bola sepak kami” [pada bulan Januari] dan bahawa “kualiti sentiasa dialu-alukan.”

Tidak mengejutkan sama sekali jika Van Dijk mempunyai pengaruh yang besar dalam Gakpo memilih untuk menyertai Liverpool berbanding beberapa pesaing mereka, tanpa ragu-ragu menjual idea The Reds kepadanya.

Pada usia 23 tahun, azimat PSV itu berpotensi untuk menjadi wira Anfield penyerang seterusnya, yang mampu mendatangkan malapetaka di kedua-dua kawasan serangan di bahagian tengah dan juga di bahagian tengah.

Dengan Luis Diaz diketepikan untuk masa depan yang boleh dijangka, pihak kiri itu memerlukan bantuan dan Gakpo diharapkan dapat menutup jurang itu dengan sempurna.

Sumber: caughtoffside.com

Related Posts

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…

Rory McIlroy shot leaves golf fans in awe after using his club backwards at BMW PGA

Rory McIlroy is back in action at this week’s BMW PGA Championship at Wentworth, and he showed why he is one of the world’s best players when using…

LIV Golf stars discover Ryder Cup fate as PGA explain controversial decision

The PGA of America have explained that LIV Golf players will be able to compete on Team USA at next year’s Ryder Cup where they will host the…

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *