Sport

Chelsea ‘rompak’ sasaran Man United?

Bersama Man United, Chelsea juga merancang untuk merekrut Victor Osimhen – dalam pasaran musim panas akan datang.

0:00/2:18Utara dan SelatanVictor Osimhen berada dalam tarikan Chelsea dan MU.

Victor Osimhen berada dalam tarikan Chelsea dan MU.

Baru-baru ini, Man United merancang untuk merekrut Victor Osimhen. Menurut British Daily Express, 133 juta pound akan menjadi jumlah yang besar yang diterima oleh Man United untuk dibelanjakan untuk Napoli untuk membawa kembali penyerang itu dengan prestasi mengagumkan dalam Serie A dalam beberapa musim kebelakangan ini.

The Red Devils berharap untuk mendapatkan Victor Osimhen dari Napoli pada musim panas akan datang apabila semuanya sudah bersedia. Tidak lama dahulu, Wout Weghorst menjadi rookie musim sejuk Red Devils.

Calcio Mercato memetik sumber sebagai berkata bahawa wakil Man United akan menghantar tawaran rasmi kepada Napoli untuk Osimhen tidak lama lagi memiliki pemain bagus ini di hadapan banyak gergasi.

Bagaimanapun, ketika ini Chelsea juga merancang untuk merekrut Victor Osimhen – dalam pasaran musim panas akan datang dan bekas penyerang Tammy Abraham akan menjadi kunci kepada perjanjian ini.

Menurut AlFootball, Chelsea akan membelanjakan jumlah yang sama seperti bayaran yang diminta Napoli: £100 juta. Selain itu, pasukan London turut menghantar tawaran yang sangat istimewa kepada Napoli.

Secara khusus, Napoli hanya bersedia untuk menjual Osimhen sekiranya mereka mencari pengganti penyerang Nigeria itu.

Sementara itu, Todofichajes mendedahkan bahawa, selepas mengalami kesukaran merekrut Victor Osimhen dan Harry Kane, MU beralih kepada Lautaro Martinez dari Inter Milan.

Pasukan San Siro bersedia untuk menjual tonggak mereka dalam konteks pasukan itu menghadapi banyak masalah kewangan dan ini adalah peluang yang lebih baik untuk MU mendapatkan penyerang yang mereka inginkan.

Pemain Argentina berusia 25 tahun itu sangat dihormati kerana dinamismenya, dengan keupayaan untuk bermain sangat luas dalam serangan. Dia menjaringkan 15 gol dan memberikan 7 bantuan untuk Inter dalam semua pertandingan musim ini.

Selain MU, dua lagi pasukan Inggeris iaitu Chelsea dan Arsenal dikatakan sedang mengikuti perkembangan Lautaro Martinez dan sedang mempertimbangkan untuk membelanjakan wang pada jendela perpindahan musim panas akan datang. Juga berkaitan dengan Man United.

Menurut Calciomercato, bintang tengah Roma, Paulo Dybala sedang dirancang oleh MU pada musim panas. Bekas bintang Juventus itu mempunyai klausa pelepasan kontrak hanya 12 juta euro untuk kelab di luar Itali. Jumlah itu sepenuhnya dalam kemampuan MU.

Dybala berada dalam prestasi yang baik, telah menyumbang kepada 19 gol dalam 21 perlawanan musim ini dan kini sedang mendapat perhatian beberapa pasukan di Eropah.

Francesco Totti memberitahu Sport Mediaset bulan lalu: “Dybala adalah satu fenomena, pemain yang berdiri di atas orang lain dan sentiasa membuktikan nilainya.”

Related Posts

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…

PGA Tour players’ demand to LIV Golf defectors shows how far away merger still is

A fresh claim has emerged about one of the major sticking points amid ongoing talks between both parties over the proposed PGA Tour and LIV Golf merger amid…

Petty, Vindictive & Greedy’: Golf Reporter Shreds Tiger Woods Over Jon Rahm Mistreatment

The golf world recently got struck with a major thunderbolt update on the PGA Tour-LIV Golf merger. PGA Tour players are now demanding reparations from golfers who defected…

‘PGA Tour Players Want Jon Rahm to Return LIV Golf Money’: Insiders Spill Apalling Reason Behind Merger Failures

Remember the delay between the PGA Tour-LIV merger that has the entire golf world in a chokehold? The drama is taking another turn with PGA Tour players demanding…

Tiger Woods’ Time Has Come

With another surgery performed last week, when will Tiger call it quits on the PGA Tour? Tiger Woods and surgery seem to be synonymous. Not a stranger to…