Sport

Teras maut Chelsea

Legenda Manchester United Rio Ferdinand telah menyatakan pendapatnya mengenai Chelsea tidak menandatangani penyerang superstar berikutan kekalahan 0-1 UEFA Champions League kepada Borussia Dortmund.

The Blues, yang hanya menang 2 dalam 14 perlawanan terakhir, telah tumbang teruk dalam perjalanan ke Signal Iduna Park. Bintang muda pasukan pelawat Karim Adeyemi menjaringkan gol penentu perlawanan pada minit ke-63 selepas penyerang itu menyinar dalam serangan balas kilat.

Pasukan Graham Potter terus menekan Dortmund, tetapi Chelsea gagal memanfaatkan peluang menentang penjaga gol Gregor Kobel. Malangnya bagi Thiago Silva, bola itu terkena handball apabila masuk ke dalam jaring dan Joao Felix terkena palang, manakala pemain penyerang seperti Kai Havertz, Mason Mount, Mykhailo Mudryk dan Hakim Ziyech semuanya kehilangan nyawa sepanjang perlawanan di tempat lawan.

Bercakap mengenai BT Sport, bekas pemain antarabangsa England, Ferdinand berkata bahawa keputusan Chelsea untuk tidak mengutamakan pembelian penyerang No 1 dalam pasaran perpindahan adalah membawa maut dan merosakkan segala yang dilakukan Graham Potter di atas padang.

Chelsea diselubungi penyerang muda Karim Adeyemi pada perlawanan pertama pusingan 16 Liga Juara-Juara.  Foto: GETTY.

Chelsea diselubungi penyerang muda Karim Adeyemi pada perlawanan pertama pusingan 16 Liga Juara-Juara. Foto: GETTY.

Bekas pertahanan England itu menjelaskan: “Mereka tidak mempunyai nombor sembilan sebenar dalam skuad ini. Chelsea telah membelanjakan ratusan juta pound dalam dua jendela perpindahan terakhir tetapi tidak mendapat nombor 9 yang cemerlang. Itulah masalahnya. Jika kelemahan ini tidak diatasi segera, kemenangan untuk Chelsea adalah satu kemewahan.

Dalam jangka masa panjang, saya rasa Potter perlu membeli penyerang yang baik yang dia mahukan. Malah, Chelsea bermain tidak teruk. Mereka melakukan segala-galanya dengan baik setakat ini. Cara pemain Chelsea menghantar bola merentasi garisan sangat mengagumkan. Tetapi sekali lagi, mereka dilumpuhkan kerana kekurangan ketajaman. Pelajar Potter melakukan segala-galanya, kecuali gol.”

Chelsea akan melayan kunjungan Dortmund di Stamford Bridge pada perlawanan kedua pusingan 16 Liga Juara-Juara UEFA 2022-23 pada 7 Mac dan mesti menang dengan perbezaan 2-0 untuk layak ke pusingan seterusnya.

Jurulatih Potter percaya bahawa Thiago dan rakan sepasukannya akan pulih tidak lama lagi.  Foto: GETTY.

Jurulatih Potter percaya bahawa Thiago dan rakan sepasukannya akan pulih tidak lama lagi. Foto: GETTY.

Berkongsi selepas kekalahan perit di tempat lawan, jurulatih Chelsea, Graham Potter masih dengan bangganya memuji prestasi pasukan menentang Dortmund. Dia tidak menyalahkan pemain: “Ia adalah persembahan yang sangat kuat, terutamanya pada separuh masa kedua. Kami mencipta banyak peluang dan usaha ke arah gol Dortmund tetapi kami tidak dapat. menjaringkan gol.

Saya rasa kami mempunyai serangan yang koheren dan bagus ke atas bola. Jelas sekali, pemain semua mahu bermain secara ofensif sejurus selepas memasuki permainan dan memilih untuk mengeksploitasi pihak lawan di kawasan yang betul. Sikap mereka juga sangat positif.”

Mengenai penghargaannya terhadap penyokong, Potter meneruskan: “Anda boleh lihat reaksi penyokong kami, mereka sangat bersemangat. Penyokong dapat melihat prestasi pasukan itu sangat baik. . Semua orang telah mengalu-alukan kami dengan hebat. Chelsea adalah pasukan yang semakin meningkat . Kami tahu terdapat banyak perkara positif di sana.”

Related Posts

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…

PGA Tour players’ demand to LIV Golf defectors shows how far away merger still is

A fresh claim has emerged about one of the major sticking points amid ongoing talks between both parties over the proposed PGA Tour and LIV Golf merger amid…

Petty, Vindictive & Greedy’: Golf Reporter Shreds Tiger Woods Over Jon Rahm Mistreatment

The golf world recently got struck with a major thunderbolt update on the PGA Tour-LIV Golf merger. PGA Tour players are now demanding reparations from golfers who defected…

‘PGA Tour Players Want Jon Rahm to Return LIV Golf Money’: Insiders Spill Apalling Reason Behind Merger Failures

Remember the delay between the PGA Tour-LIV merger that has the entire golf world in a chokehold? The drama is taking another turn with PGA Tour players demanding…